سفارش تبلیغ
صبا ویژن


.:: الله ::.

عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد

 

یک عکس با نشان دادن شجاعت کودک فلسطینی در برابر سرباز اشغالگر نامزد بهترین عکس سال 2011 شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، با انتشار عکسی عنوان کردند این تصویر به عنوان بهترین عکس جهان در سال 2011 کاندید شده است.
 
بنابر این گزارش، این عکس به علت نشان دادن شجاعت کودک فلسطینی در برابر سرباز اشغالگر نامزد بهترین عکس سال 2011 شده است.
 
 
این عکس در کنار دیگر عکس‌هایی از کودکان شجاع فلسطینی را در حال پرتاب سنگ به سمت سربازان و تانک‌های اسرائیلی نشان می‌دهد، قرار گرفته است.
 
بنابر این گزارش 4 دلیل برای انتخاب این عکس به عنوان نامزد بهترین عکس سال 2011 عنوان شده است: اولا در این عکس کودک فلسطینی نگاهی از قدرت به سرباز اسرائیلی دارد،

ثانیا انگلشتان سرباز اسرائیلی ترس او را نشان می‌دهد، ثالثا کودک فلسطینی و همچنین پدر او خندان و خوشحال هستند و نهایتا اینکه کودک به‌گونه‌ای اسباب بازی خود را به دست گرفته

که این پیام را مبادرت می‌کند که فردا او سلاحی واقعی را به دست خواهد گرفت و آن سرباز را از سرزمین خود خارج خواهد کرد.


[ چهارشنبه 90/7/27 ] [ 8:18 عصر ] [ ] [ نظر ]




.:: یا الله ::.

راز عطــر سیــب
 
 

در امتحان بنـدگی اش اشتباه کرد

برگ سپیــد دفـتر دل را سیاه کرد


حتّی به راز عطـر خوش سیــب پی نبرد

در محضر امام زمان(عج) هم گناه کرد


بیچاره آن کسی که جوانی خویش را

در راه سرکشی و معاصی تبـاه کرد


امثال ما مسبّب این روضــه ها شدند

یک عمر مرتضی(ع) سرخود بین چاه کرد


کو رزق گریــه؟! دخل دلم خاک می خورد

این کسب را چگونه شود رو به راه کرد؟


با این همـه گنــاه ، قیامت نمی شود

درچشم های حضرت زهــرا(س)نگاه کرد
 


وحیــد قاسمــی




[ شنبه 90/7/23 ] [ 1:40 عصر ] [ ] [ نظر ]

.:: یارحمن ::.


مدرسه ی روستای کالو-بوشهر

_استاد: وقتی بزرگ شوی چه می کنی ؟


_شاگرد: عروسی.


_استاد: نخیر ، منظورم این است که چه کاره می شوی ؟!


_شاگرد: داماد!


_استاد: منظورم این است وقتی بزرگ شوی چه می کنی ؟


_شاگرد: زن می گیرم.


_استاد: بَبَم جان ، وقتی بزرگ شوی برای پدر و مادرت چه می کنی ؟


_شاگرد: عروس میارم!


_استاد: لعنتی ، پدر و مادرت در آینده از تو چی می خواهند ؟


_شاگرد : نوه! . . .



 


[ چهارشنبه 90/7/20 ] [ 10:58 صبح ] [ ] [ نظر ]
.:: یاالله ::.

اینجا بیت رهبری است.

روبروی هم. تکیه بر تخت!

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900707.jpg

زمانی فرا می‌رسد که این «پیشگامان ِ پیشگام» در جای دیگری، «روبروی هم»، تکیه بر تخت بزنند و جاودانه با شکوه و با طراوت بمانند.
این‌ها همان اندک‌مردمانی از امت آخرین هستند که تنها سخنی که در منزل‌گاه همیشگی‌شان می‌شنوند، سلام است؛ «سلام»!

وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ، فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ،
پیشگامان پیشگام!، آنها مقربانند، در باغهای پر نعمت بهشتند،
.
ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِین، وَقَلِیلٌ مِّنَ الْآخِرِینَ، عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ
گروه کثیری از امتهای نخستین، و اندکی از امت آخرین!، بر تختهائی که صف کشیده و به هم پیوسته است قرار دارند.
..
مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِین؛
در حالی که بر آن تکیه کرده و روبروی یکدیگرند...
...
لَا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلَا تَأْثِیمًا، إِلَّا قِیلًا سَلَامًا سَلَامًا.
در آن سخن لغو نمی‌شنوند، تنها چیزی که می‏شنوند «سلام» است «سلام»!*

*سوره ی واقعه

 

همه گفتند که جانبازان برای دیدارش آمده اند…

چه شکوهی…

چه عظمتی…

چه معنویتی…

چقدر زیبا…
 

نگفت کسی اما، که او خودش عمریست جانباز است…

کسی نگفت جانبازان به دیدار دستش آمده بودند …
 

این واقعه اما، اصلا برایم غریب نبود!!!

آشنا بودم از مدتها قبل…

طوری نیست سرورم،

مولای من،

دیدار دستان عباس هم کسی نرفت…
 

خوب می‌گفت:

دستت اما حکایتی دارد؛

رحم الله عمّی العبّاس… 

 


[ یکشنبه 90/7/10 ] [ 7:37 صبح ] [ ] [ نظر ]


.:: یاالله ::.

پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس که صبح امروز از مسجد بلال صدا و سیما و در میان خیل مشتاقان و ارادتمندان به مکتب شهادت مشایعت شدند در دانشکده صدا و سیما آرام گرفتند. 




این دو پیکر که از یادگاران دفاع مقدس هستند، با مشخصات شهید 31 ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات خیبر» و «شهید 19 ساله، محل شهادت شمال فکه در عملیات والفجر یک» طی عملیات‌های تفحص کشف شده و به میان امت شهید پرور ایران اسلامی بازگشتند و امروز در مراسمی باشکوه و معنوی بر روی دستان مردم انقلابی تهران تا آرامگاه ابدی بدرقه شدند. 



تشییع پیکر این دو پرستوی سبکبال آسمان گمنامی امروز در سالروز شهادت سلاله رسول خدا حضرت امام جعفر صادق (ع) شور دوران دفاع مقدس و بدرقه پیکر شهدا در خیابان‌های شهرمان را در اذهان مردم زنده کرد. 

مردم عزادار در این مراسم با سردادن نوحه های حزن انگیز و فریاد "یاحسین"، "یازهرا" و "شهیدان زنده اند الله اکبر" این دو شهید گمنام را تا رسیدن به آرامگاه ابدیشان، بدرقه و تشییع کردند. 







حاشیه ها:

* نکته‌ای که شاید باید به عنوان مهم‌ترین حاشیه مراسم امروز تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس ذکر کرد، حضور پرشور و عاشورایی مردم تهران به ویژه جوانان بود که در حالی که در عزای سلاله پاک رسول خدا (ص)‌حضرت صادق (ع) عزادار بودند و لباس سیاه به تن داشتند، دو یادگار دوران دفاع مقدس را با احترامی وصف ناپذیر و در حلقه اشک‌های خویش بدرقه کردند.

*حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه مادران دلسوخته شهدا که عکس فرزندان خود را به همراه آورده بودند، در جای جای مسیر تشییع به چشم می‌خورد؛‌ مادرانی که در غم فراق فرزندان خود با نگاهی منتظر تابوت‌های دو پرستوی سبکبال را بدرقه کردند.


* شعارهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «دست خدا بر سرما خامنه‌ای رهبر ما»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، شعار عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت بود که با حمل پیکر این دو شهید گمنام به گوش می‌رسد.

* بوی اسپند سراسر مراسم را دربرگرفته و پیکر دو شهید در داخل خودرویی که با تزئیناتی همچون قمقمه، کلاه جنگی و کوله پشتی و یادگاری‌های 8 سال دفاع مقدس رزمندگان تزیین شده بود تا دانشکده صدا و سیما بدرقه شد.

* مردم از جمله زنان و مردان در پشت خودروهای حامل پیکر شهدا دست‌ها را بالا آورده‌اند و پارچه‌های مشکی تبرکی را از داخل خودرو می‌چیدند و سینه‌زنان پیر و جوان، رزمنده و جانباز این پیکرهای نورانی را تشییع ‌می‌کنند.

* جمعیت انبوهی که با عبور از کنار پارک ملت، عابرینی را هم که در این مراسم حضور ندارند، وامی‌دارد که برای یادگاری فیلمبرداری کنند.

* در میان جمعیت انبوه سیاهپوش، سیدی سفیدپوش با کوزه‌ای آب ساقی مردم تشنه لب شیفته مکتب اهل بیت بود.

*بر گردن تعدادی کودک 3 ـ 4 ساله پلاک خادمی شهدا آویخته بود، شاید از همین دوران کودکی برای آنها شهدا آموزگاران طریق سعادت باشند.

* یکی دیگر از حاشیه‌های این مراسم حضور مسئولان نظام در میان مشایعت‌کنندگان پیکر دو شهید گمنام بود؛ مسئولانی چون سرلشگر جعفری که در میان مردم عزادار راه می‌رفت و اشک می‌ریخت؛ او به همه جوانان ایران اسلامی توصیه کرد که هدف شهدا را بیابند؛ وی گفت: همه تلاش کنیم تا به آنها برسیم و رمز این کار در آن است که پشت سر مقام معظم رهبری و مطیع امر ولایت باشیم.

* سردار نقدی که همواره در مراسم تشییع شهدا حضور می‌یابد نیز با بیان اینکه منشأ بیداری امروز جهان اسلام خون شهدای انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: شهدا همیشه پیشگام بوده‌اند و امروز نیز پیش‌قراولان جنگ نرم و بیداری اسلامی برای عزت و استقلال کشورمان همین شهدا هستند.

* سید محمدباقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان صدا و سیما، حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر مسئولان نظام همپای مردم انقلابی و شهید پرور تهران پیکر دو شهید گمنام را تا دانشکده صدا و سیما و آرامگاه ابدی‌شان مشایعت کردند.

* حسن قدمی نیز بیان داشت:‌ شهدا هر زمان که به شهرمان می‌آیند عطر یادشان را در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌افشانند. امروز هم حال و هوای سال‌های 59 در دل‌ها زنده شد و همه بدانند شهدا زنده کننده یاد امام و سال‌های مقاومت هستند و ما همچنان پشت سر ولایت فقیه و تبعیت از رهبری راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

* عزت‌الله ضرغامی که در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در دانشکده صدا و سیما سخنرانی کرد،‌ اظهار داشت:‌ مادران شهدا نشانه‌های هدایت ما هستند و تا وقتی که به آنها می‌نگریم راه را گم نمی‌کنیم.

* رئیس رسانه ملی با تکریم حضور بانوانی که با پوشش چادر در مراسم تشییع شهدا حضور یافته بودند، گفت: جان ما قربان چادرهای زیبا، غرورآفرین و افتخارآفرینی که خواهران عزیز مزین به این چادرها هستند. دشمن هرچقدر بخواهد این ارزش‌ها را بگیرد می‌بیند که مردم برای حفظ این ارزش‌ها بیش از پیش در جوش و خروش‌اند.

* وی همچنین گفت: از فتنه 88 چند نفر اطراف صدا و سیما جمع شده و به نفع اربابانشان شعار می‌دادند. دوربین‌های فضای مجازی و رسانه‌های استکباری از صبح تا شب روشن بود، اما امروز که این جمعیت عظیم و عاشق و مشتاقی که برای تشیع پیکر شهدای گمنام در این نقطه جمع شده‌اند دوربین‌های بیگانه کجا هستند؟

* این مراسم معنوی با تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام پایان یافت؛‌ در حالی که بسیاری از مردم به ویژه جوانان با حضور بر سر مزار شهدا خاک مزار آنها را تربت چشمان خود می‌کردند و برای تبرک، مشتی از آن خاک را برداشتند.

*نماز ظهر و عصر امروز نیز در جوار مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس آرمیده در دانشکده صدا و سیما به جماعت برگزار شد.

پیکر این دو شهید گمنام با حضور مردم و مسئولان کشوری و لشگری و در میان نجوای عزاداران حضرت صادق (ع)‌ که در سوگ شهادت مولای خود بر سر و سینه می‌زدند، در مقربه شهدای دانشکده صدا و سیما به خاک سپرده شدند.


[ شنبه 90/7/2 ] [ 8:25 عصر ] [ ] [ نظر ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

بیاد شهدای گمنام!!! برای بچه های تفحص و برای آنهایی که به دنبال گمشده ی خود می گردند هیچ لحظه ای زیباتر از لحظه ی کشف پیکر شهید نیست. اما زیباتر از آن لحظه ای است که زیر نور آفتاب یا چراغ قوه پلاکی بدرخشد. در طلاییه وقتی زمین را می شکافتیم پیکر مطهر شهیدی نمایان شد که همراه او یک دفتر قطور اما کوچک بود ؛ شبیه دفتری که بیشتر مداحان از آن استفاده می کنند. برگ های دفتر به خاطر گل گرفتگی به هم چسبیده بود و باز نمی شد . آن را پاک کردم . به سختی بازش کردم بالای اولین صفحه اش نوشته بود: عمه بیا گمشده پیدا شده!
لینک دوستان
امکانات وب