سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.:: بسم الله ربّ الشّهداء و الصّدّیقین و الصّالحین ::. 

نقاشی هایی که توسط شهید دکتر مصطفی  چمران کشیده شده اند:

















منبع: www.drchamran.com


[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 10:59 عصر ] [ ] [ نظر ]


.:: یَامَن یُعـطِی الکَثیـــرَ بِالقَلیلِ ::.





آداب اعتکاف


اعتکاف ماندن در مسجد به قصد بندگی خداست و به خودی خود مستحب و به واسطه نذر ‚ قسم ‚ عهد ‚ اجاره و مانند آن واجب می شود .

شرایط اعتکاف :

روزه در اعتکاف :

کسانی که به هر علتی نمی توانند روزه بگیرند از توفیق اعتکاف محرومند. مثل مسافر یا کسی که روزه برای او ضرر دارد البته هر نوع روزه ای ( واجب ‚ مستحب ‚ قضاء ‚ نیابتی و000) برای صحت اعتکاف کافی است . مسافر می تواند با نذر سه روز روزة در سفر اعتکاف کنند هر چند که نمازش شکسته است .

مدت اعتکاف :

معتکف باید حداقل سه روز کامل از طلوع فجر روز اول تا اذان مغرب روز سوم در حال اعتکاف باقی بماند. دو روز اول اعتکاف مستحب است و اگر کسی بخواهد می تواند از حال اعتکاف خارج شود . اما اگر دو روز کامل به قصد اعتکاف در مسجد بماند روزه روز سوم بر او واجب می شود و باید در حال اعتکاف باقی بماند.

اجازه ولی :


بدون اذن ولی یا کسی که با انجام اعتکاف حقی از او ضایع می شود اعتکاف صحیح نیست .

محرمات اعتکاف :


از جمله محرمات اعتکاف بوییدن و استعمال بوی خوش به قصد لذت ، بحث و جدل ، خرید و فروش است و محرمات مذکور مبطل اعتکاف است .

توجه:


از آنجایی که فرد معتکف روزه دار است باید از مبطلات روزه نیز اجتناب کند بعلاوه بر رعایت حقوق دیگران احکام مسجد را نیز رعایت نمایند . حفظ حرمت مسجد و با وضو بودن و حفظ نظافت مسجد و ترک سخن دنیا ( سخن از هر چه غیر از خدا و پرداختن به باطل ) از مواردی است که بر آن تأکید شده است .

زمان اعتکاف :


در هر زمان که روزه صحیح باشد اعتکاف نیز صحیح است و اعتکاف زمان خاصی ندارد . البته ایام البیض و به ویژه دهه آخر ماه مبارک رمضان افضل اوقات است .

نیت اعتکاف :


در اعتکاف نیت و تعیین نوع اعتکاف شرط صحت آن است ولی نیت وجوب یا مستحب لازم است.

وقت نیت اعتکاف :

نیت از ابتدای طلوع فجر روز اول است و تأخیر آن از طلوع فجر جایز نیست ، ولی اگر قبل از طلوع فجر هم نیت کند اشکال ندارد.

مکان نیّت اعتکاف :

در وقت نیت اعتکاف باید در مسجدی که بنا دارد در آن معتکف شود حضور داشته باشد ولی اگر ابتدا طلوع فجر برای تجدید وضو و یا به جهت ضرورت دیگر خارج شده است می تواند نیت کند.

مکان اعتکاف:

اعتکاف باید در مسجد باشد بنابراین در غیر از مسجد مثل نمازخانه و مصلی ها (اگر مسجد نباشد ) و000 اعتکاف صحیح نیست و بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی (ص)، مسجد کوفهو مسجد بصره اعتکاف باید در مسجدی که جامعیت دارد انجام بگیرد.
مقصود از مسجد جامع مسجدی است که بسیاری از مردم در آن رفت و آمد دارند .(در مقابل آن مسجد بازار ، مدرسه ، کارخانه وپادگان و 000 که اعتکاف در آن صحیح نیست ).
صحن و ورودی های مسجد جزو مسجد نیست گر این که معلوم باشد جزو مسجد است. اگر شک کند که جایی جزو مسجد ندارد ، بنا بر این اعتکاف در آن مکان صحیح نیست ، مگر اینکه رفتن به آنجا ضرورت داشته باشد .

خارج شدن از مسجدمحل اعتکاف:

خارج شدن از مسجد جایز نیست مگر به جهت ضرورت عقلی ، عرفی و شرعی مثل مراجعه به پزشک در موارد اضطرار و دستشویی (ضرورت عقلی ) و عیادت بیمار و تشییع جنازه در صورتی که میت با او نسبت داشته باشد ( ضرورت عرفی) و غسل کردن و وضو گرفتن (ضرورت شرعی) ، خروج برای درس و مباحثه و تبلیغ و این گونه امور ، خلاف احتیاط است.
اگر در محلی اعتکاف کند که دیگری جای برای اعتکاف گرفته بود حکم غصب دارد اگر چه اعتکاف صحیح است.
همچنین در صورتی که عذر شرعی برای بانوان به وجود آید بایستی از مسجد خارج شوند و در نتیجه اعتکاف آنها باطل می گردد.
بنا بر احتیاط واجب در صورت خارج شدن از مسجد برای ضرورت کوتاهترین و نزدیکترین راهها را انتخاب کنند و واجب است بیشتر از مقدار نیاز و ضرورت در خارج مسجد توقف نکنند . واجب است زیر سایه ننشینند . بلکه بنا بر احتیاط خارج از مسجد ننشیند مگر جهت ضرورت .
اگر معتکف برای ضرورت از مسجد خارج شود و مدت خروج وی طول کشید به اندازه ای که اعتکاف از بین برود اعتکافش باطل است.

آثار اخروی اعتکاف :

آمرزش گناهان : (توبه) "وَ مَن اعتَکِف ایماناً وَ احتِساباً غَفَرَ لَهُ ما تَقّدَمَ مِن ذَنبِهِ" اعتکاف از روی ایمان و یقین، باعث مغفرت معتکف می شود.

نزدیکی به خدا:  در حدیث معراج، خداوند از پیامبر خود سؤال می کند "آیا از آثار گرسنگی و سکوت و خلوت مطلع هستی؟" سپس جواب می دهد که، "یکی از آثار آن، تقرب بنده به سوی من (خدا) است."گرسنگی، سجده ، سکوت از غیر کلام خدا و خلوت، همگی در اعتکاف جمع هستند و با این اعمال به خدای سبحان تقرب می جویند.

جلب محبت خدا:  یکی از آثار برجسته اعتکاف، حب خداوند تبارک تعالی است "وَ الذّینَ امَنُوا اَشَّدُ حُبّاً لِلّه؛ (بقره :165) آنان که ایمان آورده اند شدیداً دوست دار خدا هستند."

تحصیل بهشت الهی:  "وَ الذّینَ هُم عَلی صَلواتِهِم یحافظون اوُلئِکَ هُم الوارِثونَ الذّینَ یرِثُونَ الفِردوُسَ هُم فیها خالِدوُن؛ آنان که از نمازهایشان محافظت می کنند آنان وارثان اند آنانی که بهشت را به ارث می برند و در آن جاودانند (مؤمنون : 9-11)."بی شک اگر معتکف، بتواند در ایام اعتکاف، آن طور که باید و شاید رفتار نماید و رضایت حق تعالی را جلب کند؛ به درجاتی که برای مؤمنان، در نظر گرفته شده، خواهد رسید.

آثار فردی اعتکاف:

تقویت اراده:  از آثار حتمی اعتکاف در زندگی فردی انسان، تقویت اراده آدمی است. کسی که مدتی، بر خلاف خواست درونی خویش، خود را در محلی حبس و از بسیاری از امور چون حرف زدن در غیر امور عبادی که به طور طبیعی، تمایل به آنها دارد، پرهیز نماید، خود به خود تمرینی است برای اجتناب از بسیاری خواهشهای نفسانی دیگر.

انس با معنویات: در پرتو اعمالی چون اعتکاف، کم کم ارتباط روانی خاصی بین انسان و مسجد، قرآن، نماز، نماز شب و ادعیه به وجود می آید. به نحوی که انسان مشتاق ارتباط با این امور شده دوری از آنها برایش سخت می گردد.

دوری از غفلت: اعتکاف عبادتی چون نماز و به قول قرآن ذکر الله "اَقِمِ الصّلاةَ لِذِکری" (طه:14) را در بردارد. ذکر، همان دوری از غفلت است، "اِقتَرَبَ لِلنّاسِ حِسابُهُم وَ هُم فِی غِفلَةٍ مُعرِضونَ؛ رسیدگی به حساب انسانها نزدیک و مردم در غفلت به سر می برند (انبیاء :1)."

تواضع و فروتنی:  اگر انسان بتواند در طول اعتکاف، خود را در دایره بیکران هستی، کوچک ببیند، استکبار و غرور از او رخت بر می بندد.     

آثار دنیوی اعتکاف (اجتماعی)

کاهش جرم و فساد:  به عقیده جرم شناسان اجتماعی، بسط و گسترش مسایل معنوی، باعث کم شدن جرم و فساد در جوامع می گردد. اعتکاف در این میدان می تواند نقش مهمی ایفا کند؛ زیرا مشتمل بر چند عبادت است و آثار معنوی ویژه ای حتی بر افراد غیر معتکف بر جای می گذارد.

آشنایی و برقراری ارتباط دوستانه: حضور مؤمنین شهر در چند مسجد، فرصتی است که مؤمنان یکدیگر را بشناسند و ارتباط دوستانه پیدا نموده و از آثار اخوت اسلامی برخوردار شوند. این اثر را به راحتی می توان از لابلای خاطرات منتشر شده معتکفان به دست آورد.



اَللّــهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّـــکَ الفَــرَجَ .

اَللّــهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـــدٍوَآلِ مُحَمَّـــدٍ وَعَجِّــل فَرَجَــهُم وَفَرَجَنَــابِهِــم.


[ سه شنبه 90/3/24 ] [ 8:21 عصر ] [ ] [ نظر ]


.:: یَامَن یُعـطِی الکَثیـــرَ بِالقَلیلِ ::.


پیامبر گرامی اسلام (صلّى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله) فرمودند:
 
بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهتَدَیتُم وَ بِالحَسَنِ اُعطیتُمُ الإْحسانُ وَ بِالحُسَینِ تَسعَدونَ

وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّةِ ؛

به وسیله مــن هشدار داده شدید و به وسیله علــى (علیه ‏السّلام) هدایت مى‏یابید

و به وسیله حســن (علیه السّلام)احسان مى‏شوید و به وسیله حسیــن (علیه السّلام) خوشبخت مى‏گردید و بدون او بدبخت.

بدانید که حسیــن درى از درهاى بهشت است ، هر کس با او دشمنى کند ، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‏کند.

مأة منقبة، ص 22




* * *

سه نکته:

*مبــارک تر از ?? عددی نیست.

*اعتکاف ؛ یک فرصت برای چشیدن طعم بندگی ، یک حجّ ، نقطه عطف بندگان گنهکار برای بازگشت  و ... به راحتی از دستش ندهیم.

*روز ما مخلوقات قوی ، حسّاس ، مهربان ، از خودگذشته که بیش از ??% عمرمان را صرف خانواده مان می کنیم بی هیچ چشمداشت بزرگداشت و قدردانی ، برخودمان مبارک باد. جوراب هم واسه خودمان می خریم و نیاز به هدیه ی افراد بدسلیقه که معمولاً سلیقه شان فراتر از جوراب و عرقگیر نمی رود نداریم.

.::: ایّام البیــض و عید سیزده رجــب ، میلاد با سعادت مولی الموحّدین ، اسدالله الغالب ، امام علــیّ ابن ابیطالب(علیه السّلام) را به محضر مبارک حضرت حجة الله،مهــدی موعود ، امام زمان (عجّل الله فرجه) و تمامی شما خوبان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. :::.


اَللّــهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّـــکَ الفَــرَجَ .

اَللّــهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـــدٍوَآلِ مُحَمَّـــدٍ وَعَجِّــل فَرَجَــهُم وَفَرَجَنَــابِهِــم.


[ سه شنبه 90/3/24 ] [ 5:27 عصر ] [ ] [ نظر ]


.:: کَلِمَةُ الله ِهِی َالعُلیَا ::.

دوش در حلقه ی ما قصّه ی گیســوی تو بود

تا دل شب سخن از سلســـله ی مـوی تو بود

 
دل که از ناوک مــژگان تو در خون می‌گشت

باز مشتاق کمانخــــانه ی ابــــــروی تو بود

 
هم عفــــاالله صبــــا کز تو پیـــامی می‌داد

ور نه در کس نرسیدیم که از کوی تو بود

 
عالم از شور و شر عشـــق خبــر هیچ نداشت

فتنــــه انگیز جهان غمـــــزه ی جادوی تو بود

 
من سرگشــــته هم از اهل ســـلامت بودم

دام راهم شکن طرّه ی هنـــــدوی تو بود


بگشـــا بنــــد قبـــــــا تا بگشـــاید دل من

که گشـــادی که مرا بود ز پهلــوی تو بود


به وفـــای تــــو که بر تربت حافـــظ بگـــذر

کز جهان می‌شد و در آرزوی روی تـــو بود

 


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 10:11 عصر ] [ ] [ نظر ]

 

.:: یاالله ::.


وای بر هتاکین!

هنوز فراموش نکرده ایم حکم امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی مرتد را و همینجا به تمام سلمان رشدی های نوین اخطار می دهیم که زندگی را به کامتان تلخ خواهیم کرد، ما مسلمانان توهین به مقدسات را به هیچوجه و با هیچ توجیهی نمی پذیریم.



به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از وبلاگ هتاکین
از حدود دو ماه پیش صفحه ای در فیس بوک با هدف توهین و هتک حرمت به مقام والای حضرت هادی (ع) شکل گرفت و عده ای گمراه دست به تبلیغات گسترده زده وعده ای از کاربران را در این صفحه مشترک کردند . این افراد با توهین به جایگاه رفیع ولایت و امامت سعی در کم رنگ کردن تلائلو انوار الهی اهل بیت داشته و هم چون یزیدیان در خواب غفلت دست شیطان را به بهانه بندگی بوسه زده اند ولی غافل از آنند که در جهل مرکب خویش تا ابد گرفتار خواهند آمد.

گروهی از شیعان و ارادتمندان به مقام عظیم الشان حضرت هادی (ع) و تمامی اهل بیت دست به شناسایی و جمع اوری اطلاعات کامل این افراد گمراه زده اند و در قالب پایگاهی با عنوان "هتاکین " این مشخصات جمع آوری شده را در معرض دید عموم قرار داده اند. اطلاعات منتشر شده از این گمراهان با هدف خروج هر چه سریع تر این افراد از صفحه توهین به امام هادی و همچنین پیگیری از طریق مراجع قانونی منتشر شده و تا به نتیجه رسیدن حکم قانونی این افراد اطلاعات ایشان در معرض دید عموم قرار خواهد بود
.
هنوز فراموش نکرده ایم حکم امام خمینی در مورد سلمان رشدی مرتد را و، همینجا به تمام سلمان رشدی های نوین اخطار می دهیم که زندگی را به کامتان تلخ خواهیم کرد، ما مسلمانان توهین به مقدسات را به هیچوجه و با هیچ توجیهی نمی پذیریم
.

در مرحله نخست عکس های غیر واضح و نام کوچک این افراد منتشر شده تا افرادی که احیاناً نادانسته عضو این صفحه شده اند با دیدن عکس اواتار و نام کوچک خود اقدام به خروج هر چه سریع تر از این صفحه نمایند در غیر این صورت در مراحل بعدی اطلاعات بیشتری از جمله عکس کامل افراد آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن، ادرس محل سکونت و مشخصات دانشگاه محل تحصیل آنها منتشر خواهد شد
.
در پایان ذکر چند نکته الزامی است
:

1- اطلاعات تمامی افراد عضو در صفحه ی فوق به صورت مرحله به مرحله در ملاء بازدید عموم قرار خواهد گرفت. تاکنون پرونده ی کاملی از تمامی هتاکین به آن امام همام جمع آوری شده است که بدلیل حفظ آبروی گمراهان این مجال را خواهیم داد که بازگردند
.

2- از این پس تمامی صفحات موجود در فیس بوک و محیطهای مشابه که محلی برای توهین به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی باشند از دیدگان تیزبین امت حزب الله دور نخواهد بود و نخواهیم گذاشت که تا ما زنده هستیم احدالناسی اجازه ی توهین به مقدسات الهی را به خویش راه داده و در جامعه ی اسلامی ایران با آسودگی زندگی کند
.

3- افرادی که توبه کنند و از صفحه ی فوق الذکر خارج شوند می توانند از همین طریق و به صورت پیام خصوصی ما را در جریان گذارند باشد که خداوند توبه ی توبه کنندگان را بپذیرد
.

4- درخواست ما از مراجع قانونی جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع با این هتاکین است و مشخصات تمامی هتاکین داخل کشور و خارج کشور با تمام جزییات در اختیار ارگانهای مرتبط قرار خواهد گرفت
.

http://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabId=2&CID=4&NewsId=23227
و
http://www.hattakin.mihanblog.com/post/3




[ دوشنبه 90/3/16 ] [ 10:17 عصر ] [ ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

بیاد شهدای گمنام!!! برای بچه های تفحص و برای آنهایی که به دنبال گمشده ی خود می گردند هیچ لحظه ای زیباتر از لحظه ی کشف پیکر شهید نیست. اما زیباتر از آن لحظه ای است که زیر نور آفتاب یا چراغ قوه پلاکی بدرخشد. در طلاییه وقتی زمین را می شکافتیم پیکر مطهر شهیدی نمایان شد که همراه او یک دفتر قطور اما کوچک بود ؛ شبیه دفتری که بیشتر مداحان از آن استفاده می کنند. برگ های دفتر به خاطر گل گرفتگی به هم چسبیده بود و باز نمی شد . آن را پاک کردم . به سختی بازش کردم بالای اولین صفحه اش نوشته بود: عمه بیا گمشده پیدا شده!
لینک دوستان
امکانات وب