سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

.:: یَاذَالجَلالِ وَالاِکرام ::.

 
* یک نکته ی دیگری که من در خلال اظهارات شما دوستان دیدم،
این است که گویا این گونه تصوّر میشود که عقبه ی کارشناسی دولت نهم،
عقبه ی ضعیفی است یا اصلا چنین عقبه ای وجود ندارد!

من که هر روز حدود شاید شانزده ، هفده تا روزنامه را با گرایشهای مختلف از جریانهای مختلف کشور مرور میکنم و می بینم،
این،عینا یکی از همان نقاطی است که جریانهای مخالف با این دولت مورد تاکیدشان است:

ما تصوّر می کردیم که این گونه اظهارات و شایعه پراکنیها خیلی تاثیر ندارد، اما حالا می بینیم نه، بی تاثیر هم نبوده است!

یعنی شما که دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستید، واقعا تصوّر میکنید که دولت ، عقبه ی کارشناسی ندارد!

 نمیشود چنین قضاوتی بکنید، این طور نیست. *

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظلّه) در دیدار دانشجویان نمونه و نمایندگان تشکّلهای دانشجویی 27 مهر 85


بر خلاف توافقنامه امضا شده توسط نمایندگان کاندیداها
موسوی ساز فرار از مناظره را کوک کرد.
 


سایت‌های حامی میرحسین موسوی برخلاف توافقنامه امضا شده توسط بیژن زنگنه نماینده وی، پروژه فرار از مناظره را کلید زدند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی توسط نمایندگان کاندیداها در جلسه‌ای با حضور ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نهایی و به امضاء همه نمایندگان رسیده بود، مسئولین ارشد ستاد موسوی براساس آخرین جمع‌بندی خود مقرر کرده‌اند که به دلیل تسلط بالای احمدی‌نژاد به هر نحو ممکن باید مناظره موسوی- احمدی‌نژاد لغو شود.

اما با توجه به اثر منفی این تصمیم بر افکار عمومی و تداعی فرار از موضع ضعف، قرار شده است رسانه‌های حامی موسوی پروپاگاندای رسانه‌ای این اقدام را آماده کنند. در این راستا سایت آینده نزدیک به یکی از آقازاده‌ها در خبری جعلی از مذاکره کردان با ضرغامی برای لغو مناظره‌ها خبر داده است. این خبر جعلی در حالی منتشر می‌شود که اساساً کردان جزء مدیران مطرود ضرغامی محسوب می‌شود و رابطه‌ای صمیمی بین وی و رئیس ستاد و صداوسیما برقرار نیست.

همچنین در ادامه این خبرسازی‌ها و آماده کردن فضا برای فرار موسوی از مناظره، مقرر شده است که این ادعا که آمارهای اعلامی از سوی احمدی‌نژاد صحت ندارد، بیان و تکرار شود.

در این زمینه سایت کلمه نوشت: به نظر می رسد بهتر است در فرصت باقی مانده تا گفت و گو های دو یا چند نفره میان نامزدهای انتخابات هر کدام از کاندیداهای محترم و به ویژه رییس دولت نهم مشخص کنند که قصد دارند از شیوه ای که علی رغم انتقاد کارشناسان در طی چهارسال گذشته بر مبنای آن عمل کرده اند استفاده کنند یا حاضرند در مسائل کلان و اساسی به نظرات منتقدان و صاحب نظران احترام بگذارند و با اعلام مشی خود در این زمینه نظراتی را ابراز کنند که کاندیداهای دیگر در خصوص صحت آنان تردید ندارند؟

اما این اولین باری نیست که موسوی و حامیان وی قصد بر هم زدن بازی و حرکت به سوی اقدامات جنجالی به منظور مظلوم‌نمایی را دارند.
اردیبهشت داغ
اواخر فروردین ماه، منابع مختلف خبری از اجرای پرو‍ژه «اردیبهشت داغ» توسط ستاد میرحسین می دادند که بر اساس آن با ایجاد یک «موج» تخریب بتوان موجی اجتماعی به راه انداخت. اوج گرفتن حملات و سخنرانی های یک جانبه علیه دولت نشان از آغاز این پروژه داشت.

بر همین اساس بود که به کمک منابع مالی گسترده ای که احزاب گوناگون سیاسی فراهم آورده بودند، میتینگهای سیاسی گسترده ای برگزار شد که وجه مشترک آن فحاشی به رئیس‌جمهور و ایجاد فضایی احساسی بود. شاخص ترین این مراسم‌ها در هفته گذشته برنامه دوم خرداد بود که با حضور رئیس جمهور سابق برگزار شد. در این مراسم دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صریحا به مردم و رئیس جمهور توهین کرد.
ناکام ماندن اردیبهشت داغ
تشکلهای دانشجویی مستقل و حامیان دکتر احمدی‌نژاد در دانشگاه ها و شهرهای گوناگون به جای توهین، نقد کاندیداها را در دستور کار قرار دادند. آنها با برگزاری انبوهی از جلسات مناظره که می توان گفت تاکنون بی سابقه بوده است، تلاش کردند تا فضایی فراهم کنند تا نمایندگان کاندیداها به جای سخنان یک جانبه، رو د ر رو یکدیگر را نقد کنند و به جای حمله به رقبا، برنامه های خود را ارائه کنند.

عملکرد حامیان احمدی‌نژاد سبب شد تا به نوشته گلف‌نیوز، نیمه اول بازی انتخابات یک بر صفر به نفع احمدی‌نژاد خاتمه یابد!

 آمادگی احمدی‌نژاد برای مناظره
در شرایطی که مناظره های گسترده توانسته بود جای خود را در دانشگاه ها و شهرهای گوناگون باز کند، هاشمی ثمره، رئیس ستادهای مردمی دکتر احمدی‌نژاد در 18 اردیبهشت، اعلام کرد: «احمدی‌نژاد در انتخابات حاضر به مناظره با تمام کاندیداهای ریاست جمهوری است». یک روز پس از این موضع گیری، دکتر احمدی‌نژاد که برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شده بود نیز اعلام کرد:‌ آماده مناظره هستم.

مفید ندانستن مناظره توسط موسوی و اعلام آمادگی برای مناظره توسط رئیس ستاد او

سکوت میرحسین موسوی در قبال مناظره با رئیس جمهور، در شرایطی که توسط مهندس میرحسین و اطرافیانش هر روزه به دولت حمله می شد، رئیس ستادهای میرحسین را مجبور کرد که در 27 اردیبهشت، در یک نشست خبری اعلام کند که «موسوی آمادگی مناظره را دارد». وی همچنین در سخنانی گفت: «آقای مهندس موسوی آمادگی کامل برای حضور در مناظره را دارند و امیدواریم صداوسیما هرچه زودتر برنامه های خود را اعلام کند و میزگردی با شرایط برابر، بی طرفانه و با کلیه شرایط یک میزگرد با اصول اخلاقی و عملی برگزار کند؛ قطعاً آقای مهندس موسوی در آن شرکت خواهد کرد.» http://www.sarmayeh.net/ShowNews.php?45024

سخنان بهزادیان نژاد بلافاصه توسط سایتها و روزنامه های حامی میرحسین مورد توجه قرار گرفت و آنها که در این مدت به خاطر ترس کاندیدای خود از مناظره احساس سرخوردگی می کردند با ذوق زدگی اعلام کردند که «موسوی آمادگی مناظره را دارد».

این در حالی بود که مهندس میرحسین 12 اردیبهشت در مصاحبه ای از مناظره فرار کرده و گفته بود: گمان نمی کنم مناظره تلویزیونی راه حل مناسبی باشد و خیلی بر فضای جامعه برای تدبر کمک نمی کند. این بدین معنی نیست که از مناظره گریزان باشم بلکه همین مصاحبه ها و اظهار نظرها هم نوعی مناظره است. http://www.hamvatansalam.com/news130531.html

منع میرحسین از مناظره
به گفته کارشناسان، حضور بدون برنامه میرحسین موسوی در انتخابات، سبب شده است که این کاندید جز حمله به دولت حرفی برای گفتن نداشته باشد. سخنان متناقض موسوی بازتابهای منفی گسترده ای را به جای گذاشته است. سخنان متضاد وی در خصوص سهام عدالت، سیاست زمین‌های 99ساله، یارانه‌ها و یا مباحث سیاست خارجی هر روز مورد توجه منتقدان قرار می گیرد.
وی در اولین برنامه تلویزیونی خود نطقی ضعیف به نمایش گذاشت، در حالی که احمدی‌ن‍ژاد با آرامش و بدون حمله به دیگر کاندیداها سخنان خود را گفت.

این اتفاقات در کنار گفته های احمدی‌ن‍‍ژاد در جمع 20 هزار نفری دانشجویان حامی خود که اعلام کرده بود برخی مطالب را در مناظره‌های رو در رو افشا خواهد کرد، سبب شده است تا اطرافیان موسوی از وی بخواهند با آوردن بهانه و حمله به صدا و سیما و رئیس‌جمهور، از مناظره با احمدی‌نژاد انصراف دهد.

 بی‌برنامه
در حالی که برخی افراد در خصوص حضور موسوی در مناظره با احمدی‌ن‍ژاد به وی هشدار می‌دهند و حضور وی را سبب شکست قطعی میرحسین می‌دانند،‌ برخی دیگر مطرح می کنند که عدم شرکت موسوی در مناظره به منزله باخت 3 بر صفر است!
آنها اعتقاد دارند در شرایطی که کروبی و رضایی برای مناظره با احمدی‌نژاد اعلام آمادگی کرده اند، آوردن بهانه‌هایی چون عدم پایبندی رئیس جمهور به بحث منطقی نمی تواند حتی هواداران وی را قانع کند و سبب می شود از وی چهره‌ای بی منطق که تنها می تواند یک طرفه به دیگران حمله کند و برنامه ای برای اداره کشور ندارد، بسازد.

باید منتظر ماند و دید آیا میرحسین موسوی توان آن را دارد که درمقابل احمدی‌نژاد حاضر شده و انتقادهای خود را رو در رو با وی مطرح کند؟! یا می خواهد هنوز یک طرفه به حملات خود ادامه دهد.

 

منبع:

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=30128

شهاب


[ یکشنبه 88/3/10 ] [ 10:4 صبح ] [ ] [ نظر ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

بیاد شهدای گمنام!!! برای بچه های تفحص و برای آنهایی که به دنبال گمشده ی خود می گردند هیچ لحظه ای زیباتر از لحظه ی کشف پیکر شهید نیست. اما زیباتر از آن لحظه ای است که زیر نور آفتاب یا چراغ قوه پلاکی بدرخشد. در طلاییه وقتی زمین را می شکافتیم پیکر مطهر شهیدی نمایان شد که همراه او یک دفتر قطور اما کوچک بود ؛ شبیه دفتری که بیشتر مداحان از آن استفاده می کنند. برگ های دفتر به خاطر گل گرفتگی به هم چسبیده بود و باز نمی شد . آن را پاک کردم . به سختی بازش کردم بالای اولین صفحه اش نوشته بود: عمه بیا گمشده پیدا شده!
لینک دوستان
امکانات وب